ОТКРИТА ПРАКТИКА


„Аз се грижа”

Учители: Галя Киркова
Мая Нинова

Образователно направление: Социален свят
Психологично време, Гл.тема „Аз и другите”,  Подтема „Аз се грижа”
Ядра: 
Ядро "Общуване с околните и самоутвърждаване"
Проявява грижа, доброжелателност, разбиране и съобразяване с груповите норми. 
Ядро "Здравословна и социална среда"
Различава състояние на здраве и болест у себе си и околните.
Различава професии, гарантиращи здравето и живота на хората.
Познава и спазва основни хигиенни норми, гарантиращи добро здраве.
Ядро "Предметна среда"
Осъзнава връзката между предметите и дейностите.
Има представа за функциите на различни предмети и ги използва според предназначението им.

Форми на организация на работата:
 Проблемна  ситуация с педагогически функции

Образователни цели :
1.Възприемане на грижи за външния вид и изисквания за спазване на лична хигиена.
2. Изграждане на представа за собственото тяло и за необходимостта от поддържането му в чист вид.
3. Възпитаване на желание за упражняване на усилия при постигане на комфорт и добро здраве.
4. Екологосъобразно отношение към себе си – здравословен начин на живот, здравословно хранене и спорт за здраве.

Очаквани резултати:
  • Детето има конкретни представи за основни средства за грижа към собственото тяло и личната хигиена;
  • Детето може да проектира адекватни действия по поддържане на добър външен вид и здраво тяло.
  • Детето изпитва удовлетворение при спазване на общоприети хигиенни изисквания.

Методи на педагогическото взаимодействие
  1. За организация на педагогическото взаимодействие – работа в групи
  2. За обучение в конкретно образователно съдържание – беседа, мозъчна атака, АДИ , ролеви игри, подвижни игри.

Интегративни връзки с други образователни направления.
·         Изобразително изкуство;
·        Физическа култура;
·        Математика;
·        Български език и литература.
Предварителна подготовка:
-         на  децата – те са участници в първо равнище на ситуацията; възложено е на децата да помислят върху понятието „здраве „
-         на учителя – изработване на пед. сценарий; подготовка на материали за работа; изработване на АДИ по темата.
Равнище на ситуацията – първо и второ равнище.

Психотехническа игра за стимулиране на актуална установка у децата "Звездичка"

Автодидактични игри  "Аз се грижа "







































Лабиринт "Аз се грижа за себе си"

 Ролеви игри 
"Грижа за болен у дома" .....





                                                                  
и  "Грижа за болен в поликлиниката"


















          Графично моделиране


 "Аз вече съм готов"