„Аз се грижа”
Учители: Галя Киркова
Мая Нинова
Образователно направление: Социален свят
Психологично време, Гл.тема „Аз и другите”, Подтема „Аз се грижа”
Ядра:
Ядро "Общуване с околните и самоутвърждаване"
Проявява грижа, доброжелателност, разбиране и съобразяване с груповите норми.
Ядро "Здравословна и социална среда"
Различава състояние на здраве и болест у себе си и околните.
Различава професии, гарантиращи здравето и живота на хората.
Познава и спазва основни хигиенни норми, гарантиращи добро здраве.
Различава професии, гарантиращи здравето и живота на хората.
Познава и спазва основни хигиенни норми, гарантиращи добро здраве.
Ядро "Предметна среда"
Осъзнава връзката между предметите и дейностите.
Има представа за функциите на различни предмети и ги използва според предназначението им.
Има представа за функциите на различни предмети и ги използва според предназначението им.
Форми на организация на работата:
Проблемна ситуация с педагогически функции
Образователни цели :
1.Възприемане на грижи за външния вид и изисквания за спазване на лична хигиена.
2. Изграждане на представа за собственото тяло и за необходимостта от поддържането му в чист вид.
3. Възпитаване на желание за упражняване на усилия при постигане на комфорт и добро здраве.
4. Екологосъобразно отношение към себе си – здравословен начин на живот, здравословно хранене и спорт за здраве.
Очаквани резултати:
- Детето има конкретни представи за основни средства за грижа към собственото тяло и личната хигиена;
- Детето може да проектира адекватни действия по поддържане на добър външен вид и здраво тяло.
- Детето изпитва удовлетворение при спазване на общоприети хигиенни изисквания.
Методи на педагогическото взаимодействие
- За организация на педагогическото взаимодействие – работа в групи
- За обучение в конкретно образователно съдържание – беседа, мозъчна атака, АДИ , ролеви игри, подвижни игри.
Интегративни връзки с други образователни направления.
· Изобразително изкуство;
· Физическа култура;
· Математика;
· Български език и литература.
Предварителна подготовка:
- на децата – те са участници в първо равнище на ситуацията; възложено е на децата да помислят върху понятието „здраве „
- на учителя – изработване на пед. сценарий; подготовка на материали за работа; изработване на АДИ по темата.
Равнище на ситуацията – първо и второ равнище.
Психотехническа игра за стимулиране на актуална установка у децата "Звездичка" |
Автодидактични игри "Аз се грижа " |
Лабиринт "Аз се грижа за себе си" |
Ролеви игри
"Грижа за болен у дома" .....
и "Грижа за болен в поликлиниката" |
"Аз вече съм готов" |