Вече сме в подготвителна група!
ЦДГ "Вълшебница" е авторски тип детска градина и работи по програма "Аз променям света" с автор проф. д-р Ирина Колева. Програмата е одобрена през 1997 г. от МОМН. Тя е модел, ориентиран към изграждане на система от знания и компетентности, свързани със социализацията на три-седемгодишното дете. Осъществява се със съдействието на екип от висококвалифицирани учители - новатори, реализиращи успешно най-съвременните педагогически технологии, отговарящи на Европейската стратегия за развитие на образованието през XXI век.
През учебната 2012/2013 година ще работим по Програма за подготвителна група в детската градина и
Програмна система "Здравей, училище" на издателство БУЛВЕСТ 2000.
ЦДГ "Вълшебница" е авторски тип детска градина и работи по програма "Аз променям света" с автор проф. д-р Ирина Колева. Програмата е одобрена през 1997 г. от МОМН. Тя е модел, ориентиран към изграждане на система от знания и компетентности, свързани със социализацията на три-седемгодишното дете. Осъществява се със съдействието на екип от висококвалифицирани учители - новатори, реализиращи успешно най-съвременните педагогически технологии, отговарящи на Европейската стратегия за развитие на образованието през XXI век.
Глобалната цел е свързана с изграждане у детето на способност за социална ориентация и стимулиране на мотивация за постижение. Подцелите са насочени към развитие на общите и специални способности у детето на основа на личностното равнище, свързани с развитието на креативния и емоционалния му коефициент.
Подходи:
- ситуационен - включва система от външни по отношение на детето условия, стимулиращи и опосредстващи неговата активност в процеса на педагогическото взаимодействие.
- на глобалното образование - включва получаването на реална картина за динамиката , многообразието и развитието на света.
- рефлексивен - осъзнато възприемане от детето на определен познавателен обект или явление и наличие на вътрешна познавателна мотивация и възможност за пренос на знанията.
- субект-субектен - овладяване на стратегии на поведение в процеса на взаимодействието.
Осъзнаването като психологически феномен се разгръща на следните равнища:
· Възприемане на познавателна информация;
· Анализ на елементите на познавателния обект или явление;
· Отделяне на целеполагащата единица в познавателния обект или явление;
· Пренос на знанията в житейски или лабораторни ситуации.
Форми на педагогическото взаимодействие : момент на свободно изразяване, проблемна педагогическа ситуация , ателие, кътове по интереси , тренинги, дейност в група, съвместни празници и развлечения, участия в туристически походи, екскурзии, концерти.
Програмата е конструирана за да развие опита и личната култура на детето.